T-Mobile gaat kosten inzichtelijker maken

T-Mobile abonnementskosten

Vanaf 2015 gaat T-Mobile de abonnementskosten scheiden van de toestelkosten. Dit maakte T-Mobile bekend op 12 november.

“We moeten transparanter zijn zodat klanten weten waar ze aan toe zijn”
– Mark Klein, CEO T-Mobile Nederland

Telefoons waarbij er vooraf geen kosten voor betaald hoeven te worden, worden over het algemeen aangeboden als gratis toestellen. Het is inmiddels voor de meeste consumenten duidelijk dat de toestellen niet gratis zijn; consumenten betalen maandelijks naast het abonnement extra kosten voor het toestel die ze ‘gratis’ gekregen zouden hebben.

“We moeten transparanter zijn zodat klanten weten waar ze aan toe zijn”, aldus Mark Klein, CEO van T-Mobile Nederland sinds mei dit jaar. Vanaf 2015 gaat T-Mobile de scheiding tussen abonnementskosten en toestelkosten inzichtelijker maken voor consumenten. Toestelabonnementen zullen beschikbaar zijn voor 1 of 2 jaar, en klanten kunnen vooraf of per maand betalen. Een combinatie van beide is ook mogelijk. Ook zullen de extra kosten die consumenten maandelijks betalen voor het toestel vervallen na de afloopdatum van het contract.

Klein van T-Mobile Nederland gaf in zijn beginperiode aan de focus te willen leggen op het vergroten van de klanttevredenheid. Het inzichtelijker maken van abonnementskosten is een belangrijke stap wat dit betreft.

 

Tags:

Reacties