Sizz stopt per 1 juni

Sizz stopt vanaf 1 juni

Per 1 juni stopt Sizz, een samenwerking tussen Vodafone en RTL. De provider biedt vanaf 1 juni geen nieuwe abonnementen meer aan, bestaande abonnementen blijven wel doorlopen zolang het abonnement duurt.

Zodra het abonnement is afgelopen, neemt Vodafone contact op met een nieuwe aanbieding voor een nieuw Vodafone abonnement. Er kunnen tot 1 juni nog wel nieuwe abonnementen worden afgesloten.

De samenwerking tussen RTL en Vodafone voor de vrouwenprovider Sizz is ongeveer drie jaar geleden gestart. Bij deze start lieten de twee partijen weten een samenwerking voor vijf jaar aan te gaan, maar na drie jaar trekt Vodafone de stekker eruit. Vodafone koopt RTL uit en behoudt op deze manier alle klanten van Sizz.

Een van de services die Sizz leverde was dat je gratis RTL-programma’s kon streamen via het mobiele internet. Volgens Vodafone zijn de RTL-streams niet voldoende voor het bestaan van Sizz als zelfstandige provider. ‘De toegevoegde waarde van Sizz voor de mobiele markt is afgenomen’, volgens Vodafone. Er zijn genoeg andere plaatsen waar klanten de content van RTL te streamen.

“Het partnership met Vodafone paste in ons streven om nieuwe activiteiten te ontplooien in relevante consumentenmarkten.”

Vanaf het begin waren de abonnementen van Sizz al aan de dure kant, dit veranderde ook niet meer in de loop der jaren. Dit kwam volgens de partijen door de extra services zoals het streamen van de RTL-programma’s en de ‘handige’ “how to” filmpjes voor vrouwen. Grappig is dat de partijen zelf vinden dat Sizz heel succesvol is geweest. De vraag is dan ook, waarom zouden ze er dan mee stoppen?

RTL en Vodafone geven aan dat het einde van Sizz voornamelijk te maken zou hebben met het behalen van de doelstellingen die zij hadden.

Met Sizz wilden we een specifieke doelgroep meer vertrouwd maken met smartphones door het aanbieden van ‘how to’ filmpjes en exclusieve RTL-programma’s. En dit is gelukt”, aldus Bart Hofker van Vodafone.

Ook de Sizz verantwoordelijke Nicolas Eglau van RTL heeft alleen maar positieve woorden: “Het partnership met Vodafone paste in ons streven om nieuwe activiteiten te ontplooien in relevante consumentenmarkten. Mobiele telefonie was zo’n markt. Ons doel was om de mobiele omgeving te verrijken met ‘video vanuit de broekzak’. Daarin zijn we geslaagd”.

Hofker voegde aan zijn eerdere uitspraak over de specifieke doelgroep die ze vertrouwd wilden maken met smartphones nog toe: “In de afgelopen drie jaar is er veel veranderd. Bijna driekwart van de Nederlanders, van jong tot oud, man of vrouw, heeft inmiddels een smartphone.”.

Sizz is dus degene geweest die veel Nederlanders de kans gaf smartphones te ontdekken en er vertrouwd mee te raken. Hoe kan mobiel Nederland nu verder zonder Sizz?

Tags:

Reacties